Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2014

Παγκόσμια Ημέρα του Παιδιού

Στις 11 Δεκεμβρίου είναι η Παγκόσμια Ημέρα του Παιδιού.
Τα παιδιά όλου του κόσμου, ανεξαρτήτου χρώματος γιορτάζουν.
Γιατί τα παιδιά όπως και οι ενήλικες έχουν δικαιώματα. Δικαιώματα που κάποιοι που θεωρούνται "έξυπνοι" καταπατούν με τον πιο βάναυσο τρόπο.
Τι να πρωτοσκεφτεί κανείς; Την ψυχαναγκαστική παιδική εργασία; Την παιδική βία που βιώνουν παιδιά ακόμα και μέσα στην κούνια τους; Την έλλειψη εκπαίδευσης; Την έλλειψη βασικών καθημερινών αναγκών(νερό, φαγητό, ένδυση);
Την έλλειψη ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης;

Η Χάρτα των δικαιωμάτων του παιδιού αναφέρει:

* Δικαιούμαι να έρθω στη ζωή. Δικαιούμαι να υπάρξω.
* Δικαιούμαι να μεγαλώσω σε έναν κόσμο χωρίς βία και φτώχεια.
* Δικαιούμαι να ζήσω σε έναν κόσμο που σέβεται και προστατεύει το φυσικό περιβάλλον.
* Δικαιούμαι να έχω ελεύθερη πρόσβαση στον μαγικό κόσμο της γνώσης.
* Δικαιούμαι να έχω ελεύθερο χρόνο και χώρο για να παίζω.
* Δικαιούμαι να μάθω τί είναι καλό για την σωματική και ψυχική μου υγεία.
* Δικαιούμαι να περνάω αρκετό χρόνο με τους γονείς μου.
* Δικαιούμαι να ζήσω με αθωότητα και ανεμελιά τα παιδικά μου χρόνια.
* Δικαιούμαι να ζήσω σε μιά κοινωνία που προστατεύει τα προσωπικά μου δεδομένα.
* Δικαιούμαι έναν κόσμο ανθρώπινο, δίκαιο και ειρηνικό. ΄Εναν κόσμο στον οποίο θα μεγαλώσουν αύριο τα δικά μου παιδιά.
Ήδη πολλές οργανώσεις ασχολούνται χρόνια με την εύρεση λύσεων. Η Unicef, η UnescoActionaid ειναι 3 από τις πιο σημαντικές που προσφέρουν έργο, με πολίτες σαν όλους εμάς.

Την ημέρα αυτή στο σχολείο μας, πέρα από τις υπόλοιπες δραστηριότητες, τα παιδιά ενημερώθηκαν για τις δύο παρακάτω σχετικές ιστοσελίδες.

http://www.mikrosanagnostis.gr/library/pageflip8/default.html

https://www.youtube.com/watch?v=1hqjDor7T9c

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...